פריז
סיטרואן הזמינה עיתונאים בכדי להציג בפניהם את הדרך שלה לרכב חשמלי עתידי, כי לדעתם קצת איבדנו את הדרך. הם לא ממש המציאו משהו, או חשבו על משהו שלא חשבו עליו קודם, אבל הם לקחו את המרכיבים האלה וייצרו רכב שנוסע ומבצע. קשה להגיד שהעיצוב החדשני לא הזכיר את האמר המקורי בגרסה הסגורה שלו; קשה גם לומר שהפחתת משקל ודגש על חומרים לא מצאו ביטוי קודם, גם בקקטוס. ועדיין, הם לקחו רעיונות אלה ויישמו אותם ברכב חשמלי.

ולא סתם, אלא כזה השוקל כ־1000 ק"ג — תוצאה של שימוש בחומרים קלים — ואלה מאפשרים למארז סוללות לא גדול (40 קוט"ש) להעניק טווח מכובד, 400 ק"מ במקרה זה.

עכשיו, בואו נתעלם רגע מהפרקטיקה ונתמקד בחשוב באמת — האם עם משקל נמוך שכזה יוכל רכב חשמלי להיות מהנה באמת? זאת אומרת מהנה לפי סטנדרטים ישנים? שהרי מצד אחד כבר לא מדובר על בטטה כבדת־משקל, ומצד שני עדיין ישנו אותו מומנט רב הזמין מרגע הדבקת הדוושה הימנית לשטיח של האוטו.

נכון, הגה חשמלי ומידע הם בעיה, ואין צליל מנוע שזו עוד בעיה, אבל את אלו כבר פתרו לנו יצרנים כאלה ואחרים על־ידי זיוף כזה ואחר. אז הנה, קחו לכם תהייה למחשבה.

​חשמל מפריז, זואולוגיה מכאן / בא מהשוליים 441
צילום: סיטרואן

ואפרופו הנאה מנהיגה, סיטרואן הודיעה כבר שאת חדוות הנהיגה היא משאירים לפיג'ו כי הלקוחות שם באמת מתעניינים בזה — ובלי קשר ואיתו, הרי לשני היצרנים עבר מפואר בספורט מוטורי. בכל מקרה, אם מדברים על כלים רגילים, דווקא הייתי שמח לפיג'ו 3008 עם מתלים של סיטרואן C5 איירקרוס. אבל זה רק כי לא חסרה לי כנראה דינמיות בחיים.

פריז 2
תרבות הנהיגה בה מעט קלוקלת, לא מעט נהגים עושים מה שבא להם, עוברים נתיבים, פונים ימינה ושמאלה ללא התראה בדמות איתות. הוסיפו לכך שרמזור אדום הוא המלצה בלבד לרוכבי אופניים שבכלל לא מאטים כאשר להולכי הרגל יש ירוק. עם זאת, לא היה רוכב אופניים אחד על המדרכה ולא היה רכב אחד שנדחף בסוף פקק, כך שאישית אני מעדיף את הקלוקלת שם על הקלוקלת כאן.

​חשמל מפריז, זואולוגיה מכאן / בא מהשוליים 441
צילום: סיטרואן

לו יכולתי גם אני להגיח כך
נשל הנחש. אחד השירים היפים שנכתבו. ועד כאן לא חידשתי דבר. יש מספר מקומות שמנתחים את השיר, ישנם כמובן פירושים, הסברים ופרשנויות לרוב ואותי כולם מרתקים. אותי אישית, השיר נשל הנחש מחזיר שנים לאחור, להתאהבות בסוזוקי סמוראי. התאהבות מהעיצוב נטו, לא מהיכולות.

מאיר אריאל, שמגיע רכוב בסמוראי בתחילת השיר, הוא האחראי כמובן. עכשיו, לכל אחד יש פירוש משלו לשירים, כל אחד לוקח את זה לכיוונו שלו. בכל מקרה, קראו את הפירושים לשיר, יש אחת ושמה תימורה, ישנם אחרים, גם התגובות ראויות לעיונכם. זה מרתק. ומעניין. ובעיקר מעשיר.

​חשמל מפריז, זואולוגיה מכאן / בא מהשוליים 441
צילום: עמוד היוטיוב של מוזיקה ישראלית (CBS)

יש שם את ההורות של הגאוניות והפשטות שאינן צריכות פירוש, לדוגמה "אני נח, כך כמו שאני מונח". וישנו הפירוש למוצץ גבעול, להיא שהגאון הרס לה את הצורה במכונית שכורה ועכשיו הוא מתגעגע — ואני בכלל חשבתי שמדובר בתאונה, ואחרים לקחו את זה ללב שבור, לכיוונים מיניים או אלימים. ישנם גם כאלה שטענו שהמכונית השכורה היא דימוי לשיכורה או מבטאת דרך חדשה. אולי, אם היה איתנו, היינו מקבלים פירוש אחר ובעיקר עוד נכסים בדמות שירים המכבדים את השפה ולא את המלל הירוד של השירים העכשוויים.

וזה הרבה מלל שלא ממש קשור למכוניות, עם כל הכבוד לשורה שאותו סוזוקי סמוראי השתרבב אליה.

שלכם, הפנתרה. סליחה, ברח לי.